Kategooriad

Uudiskiri

Tootjad

Otselink meie pakutavatele talverehvidele: SIIT

Talverehvid:

 

  • Talverehve peavad kasutama ka haagised, mille registrimass on üle 0.75 tonni, kuid ei ületa 3.5 tonni
  • Talverehvi mustri jääksügavus peab olema vähemalt 3,0 millimeetrit, kuid soovituslik on 5,0 millimeetrit
  • Talverehvi tähistus rehviküljel on kas "M+S", "MS", "M.S" või "M&S"
  • Uued naastrehvid vajavad "sisse sõitu" -  naastude korralikuks fikseerumiseks vältige esimesed 1000 km järske kiirendusi ja pidurdusi
  • Rehvi kokkupuutepind teega on ainult nelja kämbla laiune
  • Ohuolukordades on kallima hinnaklassi lamellrehvi sõiduomadused paremad, kui odava hinnaklassi naastrehvide omad
 

Lamell- või naastrehv, kumba eelistada?

 

Rehvivalik on väga individuaalne, sõltudes eelkõige inimese harjumustest vajadustest ja sõiduoskusest.
Naast või lamell? Need mõtisklused ja vaidlused on valmistanud kindlasti paljudele automanikele peavalu. Ühest vastust on siin raske leida, kuid on asjaolusid mida peab rehviostul kindlasti kaaluma.

 

Väide, et lamellrehv on puhtal asfaldil parem on vale, on vaid väga vähesed lamellrehvid, mis on testidest paremaid tulemusi näidanud kui naastrehvid.

 

Samas kui võrrelda lamellrehvi naastrehvi omadustega jäisel asfaldil, siis lamellrehvi kasutades võivad tagajärjed olla traagilised.

 

Tänapäeva naastrehvid ületavad pea kõikides omadustes lamelle, ainsaks ja kõige suuremaks miinuseks on naastrehvi tekitatav müra.

 

Naastrehvi peaksid kindlasti kasutama vähese sõidukogemusega ja harva sõitvad autojuhid, sest äkilistes libedates ohuolukordades on naastrehviga auto üle kontrolli saavutamise võimalus suurem. Ka juhid, kes sõidavad autodega valdavalt kas varahommikusel või hilisõhtusel ajal peaksid arvestama teede äkk - jäätumisega.

 

Kui temperatuur kõigub nulli ümber siis sellistes tingimustes halveneb kõvasti lamellrehvi juhitavus. Talvise perioodi lõppedes peavad naastrehvide omanikud võtma ette tee rehvivahetusse ja paigaldama autole suverehvid, seevastu lamelle kasutavad autojuhtidel see kohustus puudub.

 

Muidugi nende rehvimustri kulumine suvel on märgatavalt suurem. 

Valiku tegemisel tasub silmas pidada ka järgnevat :

 

  • Tuleks selgeks teha, et kas autoga võib tekkida vajadus sõita Euroopasse. Muidugi on see nüüdseks müüt, et naastrehvid on kõikjal keelustatud, kuid on riike kus nende kasutamine siiski pole lubatud. 
  • Naastrehvide kasutamine on keelustatud hetkel 7 EL riigis ja alates 10. aprillist 2011. ka Leedus 
  • Rehvide arendustöö on kallis, seega tihti näitab rehvi reaalne turuhind ära ka selle kvaliteedi
  • Lamellrehvid võivad olla naastrehvidest odavamad. Kuid kui on valida odava naastrehvi ja lamellrehvi vahel Eesti oludes, siis oleks kindlasti turvalisem eelistada naastrehve.

 


 


 

Odavamad naastrehvid naelutatakse Eestis ja nende rehvide testitulemusi ei saa võrrelda üheselt kallimate ja kvaliteetsemate rehvidega. Rehvimüüjalt tasuks kindlasti üle küsida naastude kvaliteedi kohta.

 

 

 

Naast- ja lamellrehvide keskmised testitulemused

Allpool olevas tabelis on koondatud erinevate usaldusväärsete rehvitestide tulemused. Võrdluseks on lisatud ka suvised tulemused suverehvidele. Kindlasti tuleb arvestada ka seda, et rehvide kuludes need tulemused langevad.

 

 

Juhitavus
kuival asfaldil
 

 Juhitavus 
märjal asfaldil

Juhitavus 
jääl 

Juhitavus lumel
 

ABS pidurdus
märjal asfaldil 
(meetrit; 80-0 km/h)

ABS pidurdus
jääl
(meetrit; 50-0 km/h)

ABS pidurdus 
lumel
(meetrit; 80-0 km/h)

Sõitmine 
lörtsis
 

 Müra

Naastrehv

 7

 7

 8

 8

 35.26

 51.9

 60.04

 8

 6

Lamellrehv

 7

 6

 6

 7

 36.36

 67.06

 61.52

 8

 9

Suverehv

 8

 7

 -

 -

 26.89

 -

 -

 -

 -

 


Võta ühendust

Klienditugi E-R 12:00-16:00

Telefon:53308388

Võtke ühendust meie klienditoega